fredag 17. april 2009

Høyre begår selvmord!

En artikkel på Dagbladet.no forteller at "Høyre lover tøffere tider for fildelere".

Hvordan i allverden kan Høyre tro at det å komme med et usagn som dette vil hjelpe dem å sanke stemmer ved neste stortingsvalg. Personlig tenker jeg at dette er et "selvmord" for høyre.


Dagbladet.no spør:

Det er neppe veldig populært å varsle tøffere tider for piratene i forkant av en valgkamp?

- Det er sikkert ikke populært, men man må ta et ansvar for kulturlivet. Det er altfor mange populister her - jeg husker med skrekk da vi behandlet åndsverksloven forrige gang. Da tok det to timer så var loven omdøpt til mp3-loven og vi hadde ungdomspartiene på oss på alle fronter. Det er greit å være populær, men det er også viktig å ta et ansvar for kulturlivet, sier Olemic Thommessen.


Jeg tenker at Høyre nå bør krype ned i et lite hull, for så å gjemme seg der en liten stund og håpe på at dagens ungdom glemmer dette utsagnet.

De fleste som har benyttet seg av fildeling har nok fått med seg at bakmennene bak The Pirate Bay er dømt til 1 års fengsel og et erstatningskrav på 30millioner. Dette for medvirkning til brudd på åndsverksloven.

Dagbladet.no har en avstemning gående på nettsidene sine. Denne avstemningen viser at 85% av de ca 19000 som har stemt mener at dommen ikke var korrekt.


Way to go Høyre!!


Ken - BroX

9 kommentarer:

Anonym sa...

Enig man sanker ikke stemmer på dette. Det er lurere å si f.eks. at alle pol-varer skal være gratis for folket, enn å si at man skal betale for dem.

Artemis sa...

Helt enig! Jeg skal ihvertfall IKKE stemme Høyre til høsten! Idioter!

Peter sa...

Kjempebra! Høyre har min stemme. Lenge leve eiendomsretten!

C Hansen sa...

Hvem skal du stemme på da til høsten?

Anonym sa...

He he he, akkurat som en typisk fildeler er høyre velger?

Det er helt latterlig å lese innleggene til piratene, de er som å høre på trass-unger som ikke får viljen sin.....patetisk.

Jeg skal nå for første gang i mitt liv stemme på høyre.

Nyland sa...

Høyre mener ting utifra et politisk ståsted, og ikke nødvendigvis hva "flertallet" til enhver tid mener.

Anonym sa...

det er jo vell og bra at høyre ikke går å vil flagge at de er et populistparti, men å gå ut å faktisk fremheve hvor mye de mener om en slik sak gjør sikkert at de mister noen av sine vannte stemmere også.

Anonym sa...

Høyre forsvarer jo kapitalen, som de alltid har gjort. De har jo aldri brydd seg nevneverdig om privatpersoner som sådan. Det er kun aksjonærer og bedrifter som skal få best mulig villkår, gjerne på bekostning av individets frihet.

Anonym sa...

Ikke noe stemme til høyre fra meg eller min familie heller... Dette skal de jaggu tape på!